• Tingueu en compte que les botigues no estan obligades a fer rebaixes.
  • No confongueu les rebaixes amb altres tipus de vendes de caràcter especial, com ara:
    • Saldos. S’oferten productes a un preu inferior a l’habitual per deteriorament, desperfecte, desús o obsolescència.
    • Liquidacions. Es realitzen per esgotar l’existència de determinats productes davant de situacions concretes, com ara el tancament de la botiga, el canvi de local o la realització d’obres.
  • Comproveu que els productes rebaixats mostren el preu original, juntament amb el rebaixat, o bé el percentatge de la rebaixa.
  • Els productes rebaixats han de tenir la mateixa qualitat i garantia que les que tenien a preu no rebaixat. Tampoc no han de tenir defectes.
  • Si la botiga accepta targetes o altres mitjans de pagament de manera habitual, també ho ha de fer en període de rebaixes.
  • Informeu-vos sobre la política de canvis per evitar sorpreses. La botiga no té l’obligació d’acceptar-los si el producte està en perfecte estat.
  • En el cas de les botigues en línia, disposeu d’un període mínim de 14 dies per retornar la vostra compra, excepte productes personalitzats, peribles, que no es puguin reutilitzar per raons d’higiene, etc.

 

En rebaixes m’he trobat amb alguna botiga que em diu que no accepta canvis ni em retorna els diners de la compra si un cop a casa no m’acaba de convèncer. Això és legal?

Sí, l’establiment no té l’obligació de canviar un producte que està en perfecte estat, a menys que ho anunciï.
Per tant, en el cas de productes en perfecte estat, és recomanable que tingueu en compte el següent:

  • Si l’establiment comercial no manifesta res a les seves ofertes, publicitats o al mateix establiment, s’entén que no admet canvis dels productes o devolucions dels diners als seus clients o clientes.
  • Si l’establiment comercial ofereix als seus clients i clientes la possibilitat de canvis dels productes i devolucions dels diners, ha d’informar  prèviament de forma clara, visible i per escrit de les condicions en les quals es poden fer (termini, lloc, excepcions -si n’hi ha- en funció de la naturalesa del producte. ¡..).
  • Si l’establiment ofereix als seus clients la possibilitat d’emetre un val de compra. En aquest cas, cal informar i especificar al mateix val de compra les seves condicions d’ús, en especial, pel que fa al seu termini de caducitat.

 

El comerç pot vendre articles antiquats o deteriorats com a “rebaixats”? 

No es poden vendre com a rebaixats els productes deteriorats, els de baixa qualitat o els adquirits expressament per a aquesta finalitat.

Cal diferenciar el que són rebaixes d’altres vendes especials com ara saldos –articles antiquats o deteriorats– i liquidacions per tancament o canvi d’activitat comercial de l’establiment. 

El béns o serveis rebaixats han de tenir les mateixes garanties que abans de les rebaixes.

En tot cas, a l’establiment, els productes rebaixats han d’estar diferenciats de la resta.

 

L’establiment on he anat a comprar unes sabates rebaixades no m’ha acceptat la targeta de crèdit ja que al costat del logotip ha posat un rètol que diu que en rebaixes no s’accepten targetes. És correcte? 

No, ja que si accepta targetes o altres mitjans de pagament de manera habitual, no en pot limitar l’ús en determinats períodes (en rebaixes) o condicions, sempre que es compleixin els requisits normals per a aquests mitjans de pagament.

Data d'actualització:  23.01.2018