• Imprimeix

Llum

Si voleu contractar el servei de subministrament de la llum:

  • Abans compareu preus i serveis. Informeu-vos si teniu dret al bo social, que ofereix la tarifa elèctrica més econòmica.
  • Actualment hi ha 3 alternatives de contractació entre les quals podeu triar:
    • PVPC (Preu Voluntari per al Petit Consumidor).
    • Preu fix anual.
    • Contracte bilateral.
  • Contracteu la potència i la tarifa que més s'ajustin a les vostres necessitats. Estudieu les característiques de la tarifa amb discriminació horària i mireu si us pot resultar rendible.
  • Recordeu que només podeu canviar la potència contractada una vegada a l’any –fer el canvi té un cost–.
  • Reviseu les condicions del contracte. Pot incloure serveis addicionals que no us interessen, permanències i penalitzacions si el cancel·leu.
  • Les companyies poden negar-se a fer-vos un contracte si heu estat declarats deutors d’una altra companyia per sentència judicial –excepte que hagueu justificat el pagament del deute i aquest no fos superior a 150€– o si les vostres instal·lacions no reuneixen els requisits tècnics i de seguretat necessaris.
  • L’empresa elèctrica pot demanar-vos un dipòsit de garantia en el moment de contractar, que us retornarà quan resolgueu el contracte. Aquest dipòsit equival a la facturació teòrica mensual corresponent a 50 hores d’utilització de la potència contractada.
  • Les empreses comercialitzadores de llum han de fer un seguit de descomptes als consumidors en situació de vulnerabilitat econòmica, en funció dels seus ingressos i del compliment de determinats requisits. Aquests descomptes oscil·len entre el 25% i el 40% de l’import de la potència i del consum. Informeu-vos-en a les oficines de les empreses de subministrament elèctric o bé consulteu el seus llocs web. Més informació de l’Institut Català d'Energia sobre el bo social.
  • Si contracteu per internet, per telèfon o a domicili, guardeu una còpia de l’oferta i del contracte. Teniu 14 dies per anul·lar-lo.
  • Compareu periòdicament les vostres tarifes amb d’altres disponibles en el mercat.
  • En cas de desavinença amb l’empresa, truqueu al telèfon gratuït per a incidències i reclamacions i demaneu el número de referència corresponent, o bé presenteu la reclamació a l’adreça física que us han hagut de facilitar tant en el contracte com en les factures. Si en el termini de 30 dies no heu obtingut resposta, o bé la resposta no és satisfactòria, contacteu amb el servei públic de consum que us correspongui segons el vostre municipi (per a més informació consulteu l’apartat Consultes i reclamacions).
  • Si rebeu trucades o visites inesperades perquè canvieu de subministrador, no us precipiteu. Demaneu una còpia de l’oferta i estudieu-la amb calma. No faciliteu dades personals o bancàries, ni factures anteriors, si no n'esteu ben segurs.