• Imprimeix

Autocar

  • Les empreses de transport han d’exposar les tarifes i els horaris.
  • A més, han d’informar de les categories, els serveis que ofereixen, la possibilitat de cancel·lar el viatge i les penalitzacions que cal abonar en aquest cas i la disponibilitat per a persones amb mobilitat reduïda.
  • Conserveu el títol de transport fins que finalitzi el viatge per si us calgués reclamar.
  • En viatges de més de 250km, si es produeix una cancel·lació o un retard superior a 120 minuts, podeu escollir entre continuar el viatge amb un transport alternatiu o bé el reemborsament del bitllet.
  • Si no us ofereixen la possibilitat de continuar el viatge, a banda del reemborsament, també teniu dret a un indemnització del 50% del cost del bitllet.
  • En trajectes de més de 3 hores, si es cancel·la el viatge o hi ha un retard de més de 90 minuts, us han d’oferir menjar, begudes i, si cal, allotjament (amb els trasllats inclosos).
  • Si patiu la pèrdua o algun dany en l’equipatge facturat per un accident, la indemnització serà de 14,50€ per quilo, amb un màxim de 1.200€ per peça. En la resta de casos, i sempre que la responsabilitat sigui del transportista, el límit serà de 450€ per peça.
  • En cas d'avaria durant el viatge, el transportista ha de facilitar la continuació del servei amb un altre vehicle.
  • Les compensacions no seran aplicables si el transportista demostra que la cancel·lació o el retard ha estat provocat per condicions meteorològiques extremes que feien perillar la seguretat del servei.
  • En cas de retard, us han de mantenir informats sobre l’hora estimada de sortida i d’arribada.
  • Davant de qualsevol desavinença amb l’empresa per qualsevol problema relacionat amb el servei, demaneu el llibre de reclamacions a l’empresa o contacteu-hi per un mitjà que en deixi constància (formulari web, telèfon amb número d’incidència, etc.). Si en el termini de 30 dies no heu obtingut resposta, o bé la resposta no és satisfactòria, podeu adreçar la vostra reclamació a la Junta Arbitral del Transport de Catalunya, l’organisme competent per resoldre les controvèrsies en els serveis de transport terrestre (autocar, taxi, tramvia, funicular, etc.).

 

Data d'actualització:  29.01.2018