• Imprimeix

Lloguer

  • Compareu prèviament les diferents ofertes de lloguer segons les vostres necessitats i disponibilitats (nombre de passatgers, mida del maleter...).
  • Comproveu les restriccions del lloguer: quilometratge, edat per conduir, vigència o durada de la reserva, zona geogràfica coberta i extensió del viatge per altres països, etc.
  • Reviseu els conceptes inclosos en el preu i el cost de les opcions o extres que necessiteu durant el lloguer, com ara cadireta infantil, conductor suplementari, GPS, tarifa de retorn de vehicle en una altra agència, despeses de neteja, etc.
  • Fixeu-vos en la política de combustible (estat del dipòsit a l’inici i final del lloguer).
  • Sol·liciteu o localitzeu les condicions de cancel·lació del contracte. Si la reserva s'ha realitzat per Internet, no s'aplica el dret de desistiment establert per la UE (excepte que els termes i condicions de la companyia ho permetin).
  • Informeu-vos de la cobertura de l’assegurança. Generalment es pot contractar a tot risc o bé amb una franquícia per un determinat import. Si voleu un segon conductor, verifiqueu que contracteu l’assegurança respectiva per cobrir els danys que pugui causar.
  • Contracteu preferentment amb empreses que permetin escollir el mitjà de pagament, i que no imposin el pagament amb targeta de crèdit.
  • Porteu sempre a sobre una còpia impresa de la reserva.
  • Abans de signar el contracte de lloguer, assegureu-vos que compreneu les clàusules i que els termes siguin els mateixos que els de la reserva prèvia. Demaneu sempre una còpia dels documents a signar.
  • Pregunteu per la política de la companyia en casos d’avaria o d’accident.
  • Si quan aneu a recollir l’automòbil, el model reservat no està disponible, uns han de lliurar un d’equivalent. Si us ofereixen un vehicle de gamma superior no heu de pagar més, però si el vehicle ofert és de gamma inferior us hauran d’ajustar el preu.
  • Examineu el vehicle prèviament amb personal de l’empresa. Preneu nota de qualsevol dany, verifiqueu que hi siguin els elements suplementaris previstos (GPS, cadireta infantil...) i feu-ho signar per algun empleat de l’empresa. Fotografieu els danys visibles.
  • Les possibles multes són a càrrec del client.
  • A l’hora de retornar el vehicle procureu fer-ho en hores d’obertura de la companyia de lloguer i assegurar-se que es revisa davant vostre.
  • Si retorneu el vehicle fora d’horari d’obertura de l’empresa, estacioneu-lo en la zona destinada específicament. Podeu fer fotografies per acreditar que el vehicle es desa en bones condicions i evitar que es puguin carregar despeses de reparació.
  • En principi sols es poden cobrar despeses a posteriori si el consumidor així ho ha consentit prèviament. Cal contactar amb l’entitat emissora de la targeta de crèdit en cas de càrrec injustificat.
  • En cas de dany o robatori, la companyia ha de proporcionar una còpia del contracte de lloguer, un pressupost o factura de reparació i l’acceptació del càrrec via targeta de crèdit en cas de danys o robatori.
  • En cas de desavinença amb l’empresa, demaneu i empleneu el full oficial de reclamació o contacteu amb el servei d'atenció al client, si el lloguer s'ha produit en un altre país. Si en el termini de 30 dies no heu obtingut resposta, o bé la resposta no és satisfactòria, us podeu dirigir al servei públic de consum del vostre municipi (per a més informació consulteu l’apartat Consultes i reclamacions).

Si vull llogar un vehicle també he de contractar una assegurança?

Sí, és indispensable contractar una assegurança a l’hora de llogar un vehicle. Aquesta ha de ser com a mínim a tercers. L’empresa ha d’oferir-vos una i explicar-vos quins aspectes estan coberts per l’assegurança.

 

He tingut un problema amb una empresa de lloguer de vehicles en un país de la UE, què puc fer?

En cas de problemes amb la companyia de lloguer d’automòbil, es pot contactar en el moment amb els Centres Europeus del Consumidor dels Estats membres, per tal d’obtenir assessorament i ajut.