Accés al contingut (Alt + 1)
Accés al menú de la secció (Alt + 2)
Agència Catalana del consum - www.gencat.cat

Recomanacions als passatgers afectats pel cas Spanair


Avió d'Spanair
Font: Galería de Thundershead a Flickr

Data: 24.02.2012

Des de l’Agència Catalana del Consum informem als passatgers afectats pel tancament d'Spanair que el Jutjat Mercantil 10 de Barcelona ha declarat el CONCURS DE CREDITORS d’Spanair, en data 01.02.2012 ( Document d'Adobe Acrobat Interlocutòria Concurs Voluntari Spanair).

En data 14.02.2012 s’ha publicat l’Edicte donant publicitat a la declaració de concurs en el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE núm. 38, de 14.02.2012).
 
Per presentar la seva reclamació, d’acord amb el Butlletí Oficial de l’Estat, a partir de la data de publicació en el BOE (14.02.2012), els passatgers afectats disposen d'1 mes natural, és a dir, fins el 14.03.2012 inclòs (l’Administració concursal ha ampliat el termini fins el 15 d’abril) per comunicar a l'Administració concursal els crèdits que ostenten contra aquesta empresa, és a dir, per reclamar els imports pagats pels vols que no van poder gaudir i les despeses justificades que els va suposar aquest fet.
 
En relació amb això, l’Administració Concursal, amb l’objectiu de facilitar la comunicació de crèdits ha habilitat un FORMULARI amb INSTRUCCIONS i TELÈFON per a dubtes (900 13 14 15, de dilluns a divendres de 10h a 18h) a la pàgina web d’Spanair d’acord amb aquest Comunicat (veure comunicat).
 
Per a la presentació de l'escrit de comunicació de crèdits no és preceptiva l'assistència d'advocat ni procurador.

Si vol rebre informació i orientació per realitzar aquesta gestió pot dirigir-se al Servei d'Orientació Jurídica. També pot demanar l'assessorament d'una associació de consumidors.
 
Recordem que, en aquest cas,  per la cancel·lació del vol tenen:
  • dret a la devolució de l'import del bitllet,
  • dret a la compensació (llevat que la companyia hagi informat de la cancel·lació almenys amb dues setmanes d’antelació), i
  • dret a les indemnitzacions per danys i perjudicis que es puguin acreditar.
Les quanties de les compensacions (llevat que la companyia hagi informat de la cancel·lació almenys amb dues setmanes d’antelació), seran de:
 
Distància del vol en km
Intracomunitaris
No intracomunitaris
Fins a 1.500
250 €
250 €
Entre 1.500 i 3.500 km
400 €
400 €
Més de 3.500 km
400 €
600 €
 
Cal tenir en compte:

A) Si han comprat el bitllet en una agència de viatges o el vol forma part d’un viatge combinat, els passatgers afectats hauran de reclamar a l’agència de viatges on van contractar el viatge.
B) Paral·lelament, si el bitllet ha estat pagat mitjançant una targeta de crèdit, els usuaris poden dirigir-se a les seves entitats bancàries per demanar l'anul·lació del càrrec i el corresponent reemborsament de l'import en el compte. Si obtenen l’import a través d’aquesta via, no hauran d’incloure’l en la reclamació per la via judicial.

C) Així mateix, els usuaris afectats poden sol·licitar a Aena el retorn de les taxes que van abonar en els vols adquirits a altres companyies amb les quals es va arribar a un acord (Vueling, Air Europa , Iberia): veure procediment.



Més informació
:


 

© 2011 Agència Catalana del Consum