Accés al contingut (Alt + 1)
Accés al menú de la secció (Alt + 2)
Agència Catalana del consum - www.gencat.cat

Avisos

Avís als usuaris de la companyia aèria Air Berlin
Data: 02/11/2017

null     

 
La situació actual de la companyia aèria:
L'Agència Catalana del Consum té coneixement que la companyia aèria Air Berlin presenta un deute superior a 1.000M€ , per la qual cosa es va iniciar un procediment d'insolvència el darrer 15 d'agost de 2017 i actualment es troba en procés d'administració judicial. No obstant això, ha de mantenir l'activitat fins novembre de 2017.
Air Berlin no està encara en liquidació, i mentre s'espera la decisió del Tribunal de Charlottenburg, la companyia disposa d'un ajut de 150 M€ de l'Estat federal per mantenir els vols i vendre bitllets fins novembre 2017.

Recomanacions als usuaris:
· Pel que fa als passatgers que hagin reservat bitllets amb Air Berlin no poden cancel·lar-los de forma gratuïta (excepte les tarifes reemborsables), i únicament es retornarien les taxes d'aeroport.
· Pel que fa als vols previs al 15 d'agost de 2017, Air Berlin no està autoritzada a compensar o reemborsar per reclamacions de passatgers en curs o relatives a vols abans del 15 d'agost. El Servei d'Atenció al Client no tracta més casos. En cas de confirmar-se la liquidació i cessament d'activitats, els passatgers podran declarar llur crèdit via formulari de la companyia sol·licitant reemborsament de bitllet, compensació…davant del liquidador, tot i que les possibilitats són poques, doncs els actius cobriran en primer lloc el reemborsament d'altres creditors com ara treballadors de la companyia i l'Estat alemany.
· Pel que fa als vols posteriors al 15 d'agost de 2017, el Servei d'Atenció al Client no podrà tractar les reclamacions per retard o cancel·lació de vols de la companyia ni les relatives a equipatge. Els passatgers podran emplenar el formulari de la companyia per tal que en el seu moment el liquidador pugui tenir en compte les reclamacions.
· Si la liquidació es confirma i Air Berlin cessa la seva activitat, els passatgers podran declarar llur crèdit (reemborsament de bitllet, compensació…) davant del liquidador, tot i que les possibilitats són poques, doncs els actius cobriran en primer lloc el reemborsament d'altres creditors com ara treballadors de la companyia i l'Estat alemany.
· Pel que fa a les reserves fetes des de les agències de viatges, en cas de cancel·lació de vol per Air Berlin, l'agència no és responsable, la sol·licitud de reemborsament ha d'adreçar-se a la companyia aèria. En cas de contractació de viatge combinat ( vol Air Berlin + hotel per.ex.) amb una agència de viatges francesa, aquesta serà responsable de la prestació dels serveis, és l'única interlocutora en cas d'incident del vol o del viatge, i si Air Berlin anul·lés el vol, l'agència de viatges francesa hauria d'organitzar un transport alternatiu amb un altre transportista.
 
 

012