Accés al contingut (Alt + 1)
Accés al menú de la secció (Alt + 2)
Agència Catalana del consum - www.gencat.cat

Notícies

Balanç 2016: telecomunicacions i internet, serveis generals de consum i electricitat, gas i aigua encapçalen les reclamacions rebudes per l'ACC
El 2016, l'ACC va rebre 14.640 reclamacions, un 9% menys que l'any anterior (07/04/2017)

El secretari d'Empresa i Competitivitat, Joan Aregio, i la directora de l'Agència Catalana del Consum (ACC), Montserrat Ribera, han presentat avui els resultats de la Memòria d'Actuacions 2016 de l'ACC. Entre les dades presentades destaca que els sectors de les telecomunicacions i Internet, el serveis generals de consum —que inclou lloguer de vehicles en un altre país, serveis turístics contractats, comerç detallista i comerç en línia o Internet, activitats immobiliàries, diferents serveis empresarials, cursos, esdeveniments esportius, contractació d'entrades per a concerts i espectacles— i l'electricitat, gas i aigua encapçalen les reclamacions rebudes per l'Agència.

Aregio ha destacat durant la roda de premsa que "el descens de les reclamacions és una bona notícia ja que la feina de l'Agència és fer que les coses funcionin". En aquest sentit el secretari ha apuntat que les xifres registrades a l'ACC durant l'any passat tornen a situar-se a nivells dels anys 2011 i 2012, abans de les reclamacions per les preferents. La directora de l'ACC ha afegit que "les reclamacions també baixen perquè en molts dels casos es resolen entre l'empresa i el propi consumidor".

El secretari d'Empresa i Competitivitat ha recordat que la tasca de l'Agència Catalana del Consum és de prevenció i d'actuació i en elles "se sustenta la tasca de l'ACC que és defensar i protegir els drets dels consumidors".



 
 

012