Accés al contingut (Alt + 1)
Accés al menú de la secció (Alt + 2)
Agència Catalana del consum - www.gencat.cat

Notícies

Baixen un 3% les reclamacions de consum a la Catalunya Central
3 de cada 10 reclamacions són per temes relacionats amb les telecomunicacions i internet (11/04/2017)

La directora de l'Agència Catalana del Consum (ACC), Montserrat Ribera, acompanyada de la directora dels serveis territorials d'Empresa i Coneixement a la demarcació, Bàrbara Minoves, ha presentat avui a Manresa la Memòria d'Actuacions 2016 de l'ACC de la Catalunya Central. Entre les dades destaca que l'any passat es van presentar 1.905 reclamacions de consum, un 2,81% menys que el 2015, mentre que les denúncies van créixer un 76,36% en aquest mateix període. Així mateix, en l'àmbit de resolució de conflictes de consum, es van resoldre 981 casos per la via de la mediació i es van acordar 46 laudes a la demarcació.

Pel que fa a l'anàlisi de les reclamacions per sectors, les telecomunicacions i internet aglutinen el 33,5% del total; seguit dels subministraments bàsics (aigua, llum i gas) amb el 25,1%; els serveis generals de consum (18,1%) —que inclou lloguer de vehicles en un altre país, serveis turístics contractats, comerç detallista i comerç en línia o Internet, activitats immobiliàries, diferents serveis empresarials, cursos, esdeveniments esportius, contractació d'entrades per a concerts i espectacles—; els béns de consum/productes (11,8%) —que inclou aliments, begudes, articles de vestir i calçat, articles d'oci (material esportiu, instruments musicals), aparells elèctrics per a la cura personal, joies, plata, rellotges i accessoris, articles per a la cura de nadons— ; el transport (7,5%); els serveis financers (2,5%); i la restauració i establiments turístics (1,6%). Al conjunt de Catalunya, l'ACC ha gestionat 14.640 reclamacions. [notícia completa a Nota de premsa]



 
 

012