Accés al contingut (Alt + 1)
Accés al menú de la secció (Alt + 2)
Agència Catalana del consum - www.gencat.cat

Notícies

Balanç del 2016 a les Terres de l'Ebre: baixen un 16% les reclamacions de consum
S'han resolt 519 casos per la via de la mediació i s'han acordat 56 laudes a la demarcació (25/04/2017)

La directora de l'Agència Catalana del Consum (ACC), Montserrat Ribera, acompanyada de la directora dels serveis territorials d'Empresa i Coneixement a la demarcació, Mercè Miralles, ha presentat avui a Tortosa la Memòria d'Actuacions 2016 de l'ACC de les Terres de l'Ebre. Entre les dades destaca que l'any passat es van presentar 856 reclamacions de consum, un 16% menys que el 2015, mentre que les consultes van créixer un 5,27% en aquest mateix període. Així mateix, en l'àmbit de resolució de conflictes de consum, es van resoldre 519 casos per la via de la mediació i es van acordar 56 laudes a la demarcació.


Pel que fa a l'anàlisi de les reclamacions per sectors, les telecomunicacions i Internet aglutinen el 39,8% del total (4 de cada 10); seguit dels serveis generals de consum (20,7%) —que inclou lloguer de vehicles en un altre país, serveis turístics contractats, comerç detallista i comerç en línia o Internet, activitats immobiliàries, diferents serveis empresarials, cursos, esdeveniments esportius, contractació d'entrades per a concerts i espectacles—; dels subministraments bàsics (aigua, llum i gas) amb el 19,3%; els béns de consum/productes (9,2%) —que inclou aliments, begudes, articles de vestir i calçat, articles d'oci (material esportiu, instruments musicals), aparells elèctrics per a la cura personal, joies, plata, rellotges i accessoris, articles per a la cura de nadons— ; el transport (6%); els serveis financers (4,8%); i la restauració i establiments turístics (0,2%). Al conjunt de Catalunya, l'ACC ha gestionat 14.640 reclamacions.



 
 

012