Accés al contingut (Alt + 1)
Accés al menú de la secció (Alt + 2)
Agència Catalana del consum - www.gencat.cat

Notícies

Les reclamacions de consum baixen un 6,23% a la demarcació de Girona
Durant el 2016 s'han resolt 1.180 casos per la via de la mediació (03/05/2017)

La directora de l'Agència Catalana del Consum (ACC), Montserrat Ribera, acompanyada del delegat del Govern a Girona, Eudald Casadesús, i del director dels Serveis Territorials del Departament a Girona, Ferran Roquer, ha presentat avui a Girona la Memòria d'Actuacions 2016 de l'ACC de la demarcació. A l'acte també han assistit el subdirector d'Atenció als Consumidors, Josep Maria Recasens, i el subdirector de Disciplina de Mercat, Albert Melià. Entre les dades destaca que l'any passat es van presentar 2.410 reclamacions de consum, un 6,23% menys que el 2015, de les quals 3 de cada 10 són per temes relacionats amb les telecomunicacions i Internet.

En aquest sentit i pel que fa a l'anàlisi de les reclamacions per sectors, les telecomunicacions i internet aglutinen el 29,8% del total; seguit dels subministraments bàsics (aigua, llum i gas) amb el 26%; dels serveis generals de consum (19,3%) —que inclou lloguer de vehicles en un altre país, serveis turístics contractats, comerç detallista i comerç en línia o Internet, activitats immobiliàries, diferents serveis empresarials, cursos, esdeveniments esportius, contractació d'entrades per a concerts i espectacles—; els béns de consum/productes (13%) —que inclou aliments, begudes, articles de vestir i calçat, articles d'oci (material esportiu, instruments musicals), aparells elèctrics per a la cura personal, joies, plata, rellotges i accessoris, articles per a la cura de nadons— ; el transport (6%); els serveis financers (3,9%); i la restauració i allotjaments turístics (2,1%). Al conjunt de Catalunya, l'ACC ha gestionat 14.640 reclamacions. [notícia completa a Nota de premsa]



 
 

012