Accés al contingut (Alt + 1)
Accés al menú de la secció (Alt + 2)
Agència Catalana del consum - www.gencat.cat

Notícies

Creixen un 9% els casos resolts per la via de la de mediació de consum a l'Alt Pirineu i Aran
L'any passat es van registrar a la demarcació 1.401 consultes, 239 reclamacions i 13 denúncies (01/06/2017)

La directora de l'Agència Catalana del Consum (ACC), Montserrat Ribera, acompanyada de la delegada del Govern a l'Alt Pirineu i Aran, Rosa Amorós, i del director dels Serveis Territorials d'Empresa i Coneixement a Lleida, Ramon Alturo, ha presentat avui a la Seu d'Urgell els resultats de la Memòria d'Actuacions 2016 de l'ACC a la demarcació de l'Alt Pirineu i Aran. A l'acte també han assistit el subdirector d'Atenció als Consumidors, Josep Maria Recasens, i el subdirector de Disciplina de Mercat, Albert Melià.

Entre les dades presentades destaca que s'han resolt 100 casos per la via de la mediació de consum, un 8,7% més que l'any anterior. En aquest sentit, les telecomunicacions i Internet continuen sent el sector que acumula més casos amb un 50% del total. A continuació hi ha els serveis de subministraments bàsics —aigua, electricitat, gas—, amb el 17%; i altres serveis generals de consum —que inclou lloguer de vehicles en un altre país, serveis turístics contractats, comerç detallista i comerç en línia o Internet, activitats immobiliàries, cursos, esdeveniments esportius i espectacles— amb el 16%.

Els serveis de transport sumen un 10% dels casos resolts de mediació; els béns generals de consum/productes —inclou aliments, begudes, articles de vestir i calçat, articles d'oci (material esportiu, instruments musicals), aparells elèctrics per a la cura personal, joies, plata, rellotges i accessoris i articles per a la cura de nadons— el 3% de les mediacions; els serveis financers el 3%; i els restaurants i allotjaments turístics, l'1%. [notícia completa a nota de premsa]



 
 

012