Accés al contingut (Alt + 1)
Accés al menú de la secció (Alt + 2)
Inici > Espai d'Educació > Tallers > ESO, batxillerat i cicles Formatius
Agència Catalana del consum - www.gencat.cat

ESO, batxillerat i cicles formatius

Organització de l'activitat

    • Activitat gratuïta
    • Lloc de realització per escollir entre els següents:
      1. Seu de l'Escola del Consum de Catalunya al carrer de Pamplona, 113, de Barcelona
        • Activitat per a grups de 20 a 50 alumnes. Grups de treball reduïts (10-15 alumnes)
        • Es pot triar entre les activitats següents:
             - 1 taller global
             - 3 tallers específics
        • Durada: 3 hores, amb pausa inclosa per esmorzar
        • Horari: de dilluns a divendres al matí, excepcionalment a la tarda
      2. Centre educatiu
        • Activitat per a un grup-classe. Grups de treball = grup-classe (20-30 alumnes)
        • Es pot triar entre les activitats següents:
             - 1 taller global
             - 1 combinació prefixada de 2 tallers específics
        • Durada: 2 hores
        • Horari: de dilluns a divendres (de 9:00 a 11:00 h i d'11:30 a 13:30 h, aprox.)
        • S'han de demanar dues activitats per dia
    • Els alumnes han d'estar, en tot moment, acompanyats pel professor responsable del grup que realitza els tallers

 

Tallers d'educació en consum per a ESO, batxillerat i cicles formatius...

  • Tipus de tallers
    • GLOBALS: tallers que, a partir d'un tema quotidià, tracten diferents temàtiques relacionades amb el consum d'una forma global i incideixen sobre tot en continguts actitudinals
    • ESPECÍFICS: tallers en què es tracten temes específics relacionats amb el consum

SEU
CENTRAL

CENTRES
EDUCATIUS

GLOBALS

ESPECÍFICS

GLOBALS

ESPECÍFICS

 Taller ESO - Internet

Internet: consumim o ens consumeixen? 

imatge corresponent al taller Resolució de conflictes

Quines regles té el consum?  

impactes o missatges?

Impactes o missatges?  

opció 1 (P-RC)

La regulació de la publicitat i el consum 

Taller ESO - SEmpre veiem l'energia

Sempre veiem l'energia que consumim?

imatge corresponent al taller Publicitat

Missatges o missatgers?

imatge corresponent al taller Consum Sostenible

L'aigua està sempre en equilibri?

opció 2 (B-P)

La publicitat i l'etiquetatge com a fonts d'nformació 

és dissabte

És dissabte, què fem?

imatge corresponent al taller Diners

On tinc els meus diners?

és dissabte

És dissabte, què fem?

opció 3 (I-RC)

Les regles a l'hora de navegar per la xarxa 

imatge corresponent al taller Em sento bé?

Em sento bé?

imatge corresponent al taller Mercat

Com sé què compro?

imatge corresponent al taller Em sento bé?

Em sento bé?

opció 4 (RC-S)

Els drets i deures en la contractació dels serveis

imatge corresponent al taller Què em poso?

Què em poso aquest matí?

imatge corresponent al taller botiga

Anem de compres?

imatge corresponent al taller Què em poso?

Què em poso aquest matí?

opció 5 (X-M)

L'etiquetatge alimentari i el consum solidari 
   

imatge corresponent al taller Serveis

Em serveixen els serveis?    

opció 6 (D-S)

La gestió del pressupost i la contractació de serveis 
   

imatge corresponent al taller consum solidari

La xocolata és dolça per a tothom?      
   

imatge corresponent al taller Consum Sostenible

L'aigua està sempre en equilibri?        

Tallers globals

Què em poso aquest matí? La roba i els criteris de compra
És una pregunta que ens fem diàriament i que ens condueix a parlar inevitablement de consum: consum d'aigua i sabons per a la dutxa, de roba, de sabates... En aquest taller s'identifiquen els factors que influeixen a l'hora d'escollir tots aquests productes. Se segueix la pista als texans (des del camp on es cultiva el cotó fins l'armari de casa), per tal de descobrir els diferents criteris que es poden considerar a l'hora de prendre la decisió de compra: econòmics, ecològics, legals, de salut, de moda...

Em sento bé? Els estils de vida saludables
Entenent la salut des d'un punt de vista ampli, el taller se centra en l'estil de vida. Cada persona té el seu propi estil de vida, que serà més o menys saludable en funció de la manera d'alimentar-se, de passar el temps lliure, de relacionar-se amb els altres, etc. Per treballar-ho, es realitzen activitats centrades en dos eixos: la relació amb un mateix (tenint en compte el benestar físic i psíquic) i la relació amb els altres. A l'hora de planificar una tarda cal prendre decisions com les següents: amb qui es vol passar l'estona, quina activitat es vol fer, de quant de temps es disposa, quants diners es destinen a l'activitat... Aquest taller tracta de la presa de decisions en la gestió de l'oci, centrant-se en el consum de serveis (discoteques, cinemes, salons recreatius...).

És dissabte, què fem? La gestió de l'oci i el seu pressupost
A l'hora de planificar una tarda cal prendre decisions com les següents: amb qui es vol passar l'estona, quina activitat es vol fer, de quant de temps es disposa, quants diners es destinen a l'activitat... Aquest taller tracta de la presa de decisions en la gestió de l'oci, centrant-se en el consum de serveis (discoteques, cinemes, salons recreatius...).

Per demanar els tallers

 

 

© 2011 Agència Catalana del Consum