Accés al contingut (Alt + 1)
Accés al menú de la secció (Alt + 2)
Inici > Espai d'Educació > Tallers > Educació especial
Agència Catalana del consum - www.gencat.cat

Educació especial

Organització de l'activitat

    • Activitat gratuïta
    • Lloc de realització per escollir entre els següents:
      1. Seu de l'Escola del Consum de Catalunya al carrer de Pamplona, 113, de Barcelona (s'hi pot accedir amb cadira de rodes)
        • Es pot triar entre els tipus d'activitats següents:
             - 1 taller global
             - 2 tallers específics
      2. Centre educatiu:
        •  1 o 2 taller
    • Els alumnes han d'estar, en tot moment, acompanyats pels professors responsables del grup que realitza els tallers.
    • Els alumnes hauran d'ésser majors de 12 anys.
    • Grups de 8 a 20 alumnes, segons les característiques de l’alumnat
    • Distribució dels alumnes en grups de treball reduïts
    • Durada de l’activitat: 3 o 2 hores (depenent si es fa a l'ECC a al centre educatiu) 
    • Horari: de dilluns a divendres al matí

Tallers d'educació en consum per a educació especial 

Tipus de tallers

  • Globals: tallers que, a partir d’un tema quotidià, tracten diferents temàtiques relacionades amb el consum d’una forma global i incideixen sobretot en continguts actitudinals.
  • Específics: tallers en què es tracten temes específics relacionats amb el consum.

    SEU
    CENTRAL

    CENTRES
    EDUCATIUS

    GLOBALS

    ESPECÍFICS

    GLOBALS

    ESPECÍFICS

    imatge corresponent al taller Què em poso?

    Què em poso aquest matí?

    imatge corresponent al taller Publicitat

    Missatges o missatgers?

    imatge corresponent al taller Què em poso?

    Què em poso aquest matí? 
     

    imatge corresponent al taller Publicitat

    Missatges o missatgers?

     

    imatge corresponent al taller Mercat

    Com sé què compro?

     

    imatge corresponent al taller Serveis

    Em serveixen els serveis?

     

    imatge corresponent al taller Serveis

    Em serveixen els serveis?

     

     

     

    Taller global

    Què em poso aquest matí?
    És una pregunta que ens fem diàriament i que ens condueix a parlar inevitablement de consum de roba.
    Mitjançant l’anàlisi de la roba “per dins” (propietats i característiques dels teixits) i “per fora” (ús en diferents contextos) es treballen eines perquè l’alumnat pugui triar la seva roba i vestir-se de manera adequada al context i a les necessitats individuals i socials.


    Tallers específics

    Com sé què compro?
    A partir de la poesia i la percepció de sons, olors i colors presents en un mercat, l’alumnat reflexiona al voltant de la diversitat de productes i de parades. Paral·lelament, el llenguatge teatral permet identificar i analitzar estratègies per a afavorir el procés de compra al mercat i la presa de decisions en l’acte de compra.

    Missatges o missatgers?
    És una pregunta que ens condueix a parlar del paper canviant del consumidor en la publicitat, ja que cada cop més les persones esdevenim autèntics transmissors de publicitat. Mitjançant la visualització de diferents anuncis publicitaris i l’experimentació amb mitjans tècnics (càmera de vídeo), l’alumnat pren consciència de la importància d’interpretar la publicitat des d’un punt de vista crític.

    Em serveixen els serveis?
    A partir de la simulació de diferents situacions de consum quotidianes, l’alumnat pren consciència de la diferència entre l’adquisició de béns o la contractació de serveis. Això els permet ser conscients dels drets i deures que tenen com a persones consumidores en cada una de les situacions i com evitar i/o resoldre possibles conflictes de consum.

 

© 2011 Agència Catalana del Consum