Accés al contingut (Alt + 1)
Accés al menú de la secció (Alt + 2)
Inici > Recomanacions > Persones grans
Agència Catalana del consum - www.gencat.cat

Recomanacions a les persones grans

 
Les persones grans són un col·lectiu especialment protegit pel Codi de Consum de Catalunya, per això recordem els seus drets com a persones consumidores i recomanem:
  • L’empresa venedora respon dels defectes d’un producte durant 2 anys .
  • Si detecteu un defecte dins els 6 primers mesos a partir de la compra, es presumeix que ja hi era, però passat aquest termini, heu de demostrar que el defecte és de fabricació.
  • Pregunteu si l’empresa venedora del producte accepta canvis: no hi ha cap obligació de canviar un producte en perfecte estat, llevat que així ho anunciï.
  • Si durant una excursió adquiriu un producte heu de saber que disposeu de 14 dies naturals des del moment de la recepció per retornar-lo, sense explicacions ni penalitzacions.
  • Desconfieu de les visites imprevistes que vénen a casa vostra a fer revisions del gas natural o del butà.
    • recordeu que la revisió de les instal·lacions fixes del gas butà s’ha de fer cada 5 anys i l’heu de sol·licitar a una empresa instal·ladora. Guardeu el certificat de revisió que us han de lliurar obligatòriament.
    • recordeu que la companyia de gas natural està obligada a fer una inspecció periòdica cada 5 anys i té un cost econòmic. Comunicarà als veïns de la finca, uns dies abans i mitjançant un avís, quin dia passarà a fer-la.
  • Si rebeu a casa la visita de persones comercials perquè canvieu de companyia de la llum, del gas o del telèfon, aneu amb compte amb la documentació que lliureu (no faciliteu dades bancàries si no esteu ben segurs) i vigileu amb el que signeu.
  • En tots dos casos disposeu de 14 dies naturals des de la celebració del contracte per anul·lar-lo, sense la necessitat de donar-ne cap justificació.
  • En les vendes a domicili, no compreu de manera impulsiva i penseu que disposeu de 14 dies naturals des de la recepció del producte per desistir de la compra sense explicació ni ser penalitzat econòmicament.
  • En les reparacions d’electrodomèstics i les reformes a casa és obligatori que us facin un pressupost previ llevat que hi renuncieu.
    Aquests serveis tenen una garantia de 6 mesos.
  • No us precipiteu a signar cap document, abans cal que el llegiu bé.
  • Reviseu les dates de caducitat o de consum preferent dels aliments a l’etiqueta o a l’envàs.
  • Demaneu i conserveu totes les factures i els tiquets de compra, ja que són la vostra garantia.
  • La publicitat és vinculant i podeu exigir-ne el compliment, guardeu els documents d’oferta de serveis, les instruccions, els catàlegs.
  • Repasseu totes les factures, els conceptes detallats, els impostos i reclameu, si hi ha un error.

Recordeu que: 


Més informació:

  • Consulteu, en aquest web els Temes de Consum.
  • Seguretat per a la gent gran Enllaç extern: Consells i recomanacions sobre seguretat pensats per a la gent gran (web del Departament d'Interior).
  • Trucant al 012:


    Telèfon d'Informació de la Generalitat 012
    Telèfon d'Atenció Ciutadana de la Generalitat de Catalunya 012

    Des de fora de Catalunya: 932 142 124
    Des de l'estranger: 00 34 932 142 124

  • O contacteu amb una associació de consumidors.
  • Si encara teniu algun dubte, podeu omplir i enviar el formulari de consulta.

Tornar a inici de pàgina

 
 

Destaquem

Què cal saber sobre les vendes a domicili? (vídeo)
 
A la platja Siguem Grans

Consells de seguretat a la platja per a la gent gran

 
Cuidar-se és una bona inversió! Cuidar-se és una bona inversió!

10 consells per fer salut a bon preu a partir dels 65 anys

 

més

 

© 2011 Agència Catalana del Consum