Accés al contingut (Alt + 1)
Accés al menú de la secció (Alt + 2)
Inici > Recomanacions > Volar
Agència Catalana del consum - www.gencat.cat

Volar

 
  • Els preus són lliures i cada companyia els fixa en funció dels seus criteris comercials.
  • El preu del bitllet ha de ser total i tancat, és a dir, amb totes les taxes i els impostos inclosos. A més, està prohibit cobrar pel concepte d’emissió del bitllet.
  • Informeu-vos de les condicions de la tarifa que contracteu: impossibilitat de canvis o de devolució dels diners, etc.
  • Pareu atenció als serveis addicionals i opcionals que poden incrementar el preu final del bitllet (assegurances, opció de triar el seient, etc.).
  • Comproveu si el preu inclou l'equipatge per facturar o si s'ha de pagar a part, i quin és el límit de pes.
  • Reviseu les dades del bitllet (data i hora, origen i destinació, dades dels passatgers, etc...), ja que un simple error us podria fer perdre el viatge.
  • Informeu-vos de la documentació d’identitat que necessitareu per viatjar (DNI, passaport, visat...).
  • El bitllet d’avió només pot ser utilitzat per la persona titular.
  • Pareu atenció als productes que està prohibit portar en l’equipatge de mà i en l’equipatge facturat.
  • Arribeu a l'aeroport amb prou temps per passar els controls.
  • Si no teniu la targeta d’embarcament, tan aviat com arribeu a l’aeroport dirigiu-vos als taulells de facturació perquè us la lliurin. Des d’aquest moment s’entén que teniu plaça a l’avió.
  • Per fer queixes relacionades amb el funcionament dels serveis de la terminal, podeu fer servir els fulls oficials de reclamació i denúncia que l’aeroport ha de tenir a disposició de les persones usuàries.
  • Davant d’un problema amb el vol (cancel·lació, retard, denegació d’embarcament o problemes amb l’equipatge), dirigiu la vostra reclamació a la companyia aèria per algun d’aquests canals:
    • Fulls oficials de reclamació en el taulell de la companyia.
    • Telèfon gratuït per a reclamacions (n'han de tenir, ja que el transport és un servei bàsic).
    • Formulari web (la majoria de companyies en tenen), correu postal certificat o burofax.
  • Si no rebeu resposta de la companyia aèria o la resposta no és satisfactòria, heu de presentar la reclamació en una Oficina Pública d’Informació al Consumidor (consulteu l'apartat reclama/denuncia)
  • Recordeu que és una garantia escollir una empresa adherida al sistema arbitral de consum.

  • Més informació:
Telèfon d'Informació de la Generalitat 012
Telèfon d'Atenció Ciutadana de la Generalitat de Catalunya 012

Des de fora de Catalunya: 932 142 124 
Des de l'estranger: 00 34 932 142 124

Tornar a inici de pàgina

 

© 2011 Agència Catalana del Consum